pondělí 29. října 2012

Nezbytné produkty péče o vlasy

Aby vlasy byly korunou krásy, musíme o ně pečovat. Přiznám se, že tomu není moc dlouho, co jsem si vystačila jen s hřebenem a šamponem. Vlasy se mi hodně mastily a tak jsem je nechtěla žádnými stylingovými prostředky zatěžovat. Dnes je tomu jinak a já si libuji v různých vlasových přípravcích a vychytávkách.

Sortiment vlasové kosmetiky je nepřeberný. Na své vlasy můžete používat různé gely, laky, tužidla a vosky, které jsou určeny k úpravě účesů, ale pokud nebudete mít své vlasy čisté a vyživené, jsou Vám kdejaké vlasové kreace k ničemu. Aby byly vlasy zdravé, pevné a vyživené neobejdete se bez těchto pěti produktů - kvalitní kartáč na vlasy, šampon a kondicionér, maska na vlasy a bezoplachová péče.

Kartáč na vlasy
Po šamponu je to pro mě základ péče. Zatratila jsem veškeré klasické hřebeny a kartáče a používám jen Tangle teezer. Je to můj miláček. Dají se s ním rozčesat jak suché, tak mokré vlasy. Mám zatím jen kompaktní verzi, ale už si brouzím zuby na další provedení - Dtangler Hair Brush (že by přání pro Ježíška?:-D).

zdroj: www.parfums.cz

Šampon
Základní funkcí šamponu je zbavit vlasy nečistot. Na vlasech ulpívají nečistoty z ovzduší, prach a taky v nich zůstávají zbytky stylingových prostředků. Kromě "očištění" vlasů šampony nabízejí i další funkce, jako výživu vlasů, zbavují nás lupů, pečují o pokožku hlavy, chrání barvu. Na trhu existuje široká škála značek a produktů. Mezi kvalitní vlasovou kosmetiku patří např. L´oréal Professionnel, Vichy, TIGI, Kérastase a nebo Schwarzkopf Professional, Wella Professionals. Důležité je vybrat si produkt dle typu svých vlasů. 

Kondicionér
Kondicionér se zpravidla používá po aplikaci šamponu. Přípravek slouží ke zlepšení kvality vlasů. Kondicionéry mohou být buď oplachové a nebo bezoplachové. U oplachových produktů se kondicionér nanese po celé délce vlasů, nechá se určitou dobu působit, než se regenerační látky dostanou do vlasového vlákna a poté se opláchne. Naopak bezoplachové kondicionéry nevymýváme.

Maska na vlasy
Stejně jako pleť, tak i vlasy potřebují čas od času intenzivní výživu v podobě masky. Maska na vlasy by se měla nanášet na celé délky vlasů. I když většina produktů má na obalu napsáno, že tato péče se má nechat na vlasech po dobu desítek minut, tak já si občas nanesu masku a nechám ji klidně pro vyživení působit i celé sobotní dopoledne:) 

Bezoplachová péče
Do této kategorie se řadí různá vlasová séra, krémy nebo oleje. Já jsem v poslední době propadla vlasovým olejům. Momentálně používám Kérastase Elixir Ultime a nemůžu si ho vynachválit. Nanáším jej hlavně na konečky.

zdroj: www.parfums.cz



A co patří mezi Vaše základní produkty péče o vlasy?


11 komentářů:

  1. moc hezky clanek a tangle teezer miluju!:)

    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  2. Nic ve zlym, ale ponekud vseobecny a nicnerikajici clanek...Jinak ja nedavno objevila kokosovou Baleu bez silikonu a jsem nadsena. Lepsi nez vsechny sampony, co jsem kupovala v kadernictvi za dvacetinasobek. Jo, a na zabal mi nejvic vyhovuje kokosovy olej-naneseny jako maska:) zdravi J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, vážím si jakékoliv odezvy. Kokosový olej taky občas používám na vlasy jako masku. Ale musím olej pak velmi důkladně a několikrát vymýt šamponem, protože vlasy jsou pak umaštěné. Ale perfektně vyživuje.

      Vymazat
  3. O tangle teezeru přemýšlím dlouho. Myslím, že není lepší kartáč. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si ho pořídíš, tak určitě nebudeš zklamaná. Kamarádka si ho teď koupila na mé doporučení a je s ním moc spokojená.

      Vymazat
  4. takže ten Kérastase za to stojí jo? já u někoho četla, že za tu cenu rozhodně ne..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu porovnávat s žádným jiným olejem. Je to můj první vlasový olej a jsem s ním spokojená. Konečky jsou vyživené, netřepí se a olej nádherně voní.

      Vymazat
  5. Bezoplachové péče jsou nejlepší! Já mezi ně řadím i kondicionéry ve spreji, mé oblíbené :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  6. Ááá konečně jsem zase "internetová" :) A koukám na bloglovin a tam tři krásné články a jeden dokonce na můj popud. Paráda, paráda... hned zítra si ho zaběhnu koupit a vyzkouším tuto očistnou kúru.
    Vlasové články miluju, klidně bych uvítala tvé konkrétní zkušenosti :)

    Lil

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lil, určitě se tu v blízké době objeví recenze na jeden vlasový zázrak. Více neřeknu, nech se překvapit:)

      Vymazat
  7. Na vlásky je skvělý Clinical Cair Hair. Velice mě překvapil že účinkoval vcelku rychle asi za týden jsem viděla první výsledky, což je s ostatníma přípravkama, které jsem používala a vlasy skvělé!

    OdpovědětVymazat