čtvrtek 25. srpna 2011

Má sbírka šperků

Tak konečně je tu fotodokumentace mé rozsáhlé sbírky bižuterie (omlouvám se těm pár prvním čtenářům, kterým jsem v lednu slíbila, že co nevidět tyto fotky uvidí). Přesto, že bižuterii vyrábím, tak převážná většina mých šperků je z obchodů (své výtvory nosím celkem málo, to víte, kovářova kobyla...:-D). Podle mě nejkrásnější a nejoriginálnější doplňky najdete v H&M, mám moc ráda jejich prsteny (až tak, že od jednoho druhu jich vlastním třeba i pět, každý v jiné barvě) a v poslední době od nich zkupuji vše zlaté:-D.

Hodně cinkrlátek jsem také dostala od přátel, známých a rodiny. Většinou, když mám narozeniny nebo svátek a nebo mi chce někdo jen tak udělat radost, tak ví, že u mě s bižu nic nezkazí:-D Také se snažím si z každé dovolené přivézt nějakou tu vzpomínku v podobě náušnic nebo náhrdelníku. Takže se dá říct, že skoro každý šperk se pojí s nějakým zážitkem, vzpomínkou nebo mně blízkou osobou. Občas se mi podaří získat i nějaký ten vintage kousek na bleším trhu a nebo ve šperkovnici  přítelovy babičky:)

K mým nejoblíbenějším šperkům patří cokoliv s námořnickým motivem, s motivem andělských křídel nebo s pařížskou tématikou (mimochodem v průběhu září se objeví i pařížská kolekce v mém e-shopu s mnou vyráběnou bižuterií:)). Také mám moc ráda mušličkové šperky, které si převážně vozím z dovolených a nebo si je vyrábím z nasbíraných mušliček. Co se týče momentálních trendů, tak u mě vítězí masivní prsteny, zlaté šperky a peříčkové doplňky a spousta náramků, převážně v kombinaci zlatá-hnědá.

Co se týče jejich "skladování", tak dlouhé náhrdelníky mám zavěšené na skříni na takových těch háčcích, co se dají dát třeba na dveře, krátké náhrdelníky skladuji každý zvlášť v takovém tom silonovém pytlíčku, který v některých obchodech dostanete k nákupu bižuterie. Na visací náušnice mám stojan, který jsem dostala od majitelky jednoho hobby krámku, ve kterém jsem kdysi měla brigádu (vím, je docela infantilní, ale plní svůj účel). A na šroubovací náušnice mám dvě kovové krabičky, v jedné mám stříbrné a v druhé zlaté "pecky". Vzhledem k tomu, že teď dost ulítávám na náramcích, tak ty skladuji na dvou stojanech, a to na kovovém stromu z Ikea a na stojanu na vánoční ozdoby, který je taky z Ikea a koupila jsem jej po vánocích ve výprodeji za 9 Kč (mám těch stojanů koupených pět, nikdy nevíte, kdy se budou vzhledem k rozrůstající sbírce hodit:-D). Brože mám v uzavíratelné krabičce. Masivní prsteny uchovávám taky v krabičce a na drobnější prstýnky jsem si vymyslela podle mě docela originální a stylový způsob - mám je navlečené na Eiffelovkách, které jsem koupila v Paříži:)

Vím, že neskladuji šperky tak, jak bych měla. Měly by být uchovávány každý zvlášť, aby se do sebe nemotaly, v temnu, bez dosahu přímých slunečních paprsků... Mimochodem, jak správně skladovat bižuterii a pečovat o ni si můžete přečíst v mém článků tady. Ale vzhledem k tomu, že bižuterii vyrábím, tak pokud mi například zčerná řetízek u nějakého náhrdelníku, tak si jej prostě vyměním. A pokud mě nějaký šperk omrzí, tak si jej pomocí různých šperkařských komponentů obměním, oživím. Opravdu  hodně zničené kousky nošením vyhazuji, aspoň je důvod koupit si pak nový:) Maximálně z něj využiji zachovalé komponenty, které využiji pro výrobu něčeho nového, takže vlastně jsem eko a recykluji:-D

A kolik toho vlastně mám? Tak k dnešnímu dni je to 85 náhrdelníků, 19 broží, 54 náramků, 59 prstenů a 67 párů náušnic (pro Vás jsem to vše pečlivě spočítala:)).

A teď se kochejte, tady jsou slibované fotky mé sbírky:-D


Tak co na to říkáte? Jsem šílená? Kolik toho máte Vy? Jakou máte nejraději bižuterii a kde ji nejčastěji nakupujete?


Někdy Vám můžu ukázat třeba mé nejzajímavější a nejoblíbenější šperky:) A nebojte, jsem také blázen do hodinek, brýlí, šátků a laků na nehty, takže i ty určitě uvidíte:)

22 komentářů:

  1. krásna zbierka :) a je to celkom v poriadku ja mam toho tiež dosť vela :)

    OdpovědětVymazat
  2. bože mať tak toľko šperkov ta ani nevyleziem z izby lebo by som si ich skúšala každú minútu.

    OdpovědětVymazat
  3. úctyhodná sbírka bižuterie.)
    já toho moc nemám, nějak to neumím nosit:)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm I don't understand anything but the jewellery looks great :-D the rings esp. !!

    xxx

    from finland

    OdpovědětVymazat
  5. krásné!! <33 závidím ti všechny :)

    OdpovědětVymazat
  6. oh božžžeee! =) a jak to máš krásně uspořádané! =)

    OdpovědětVymazat
  7. krásné šperky :) taky bych potřebovala takovéhle krabičky a stojánky a věšáčky :)

    OdpovědětVymazat
  8. :O páni, tak to je hodně slušná sbírka. Ale asi bych to neunosila.

    OdpovědětVymazat
  9. ty si teda sběratelka!:D jinak ty věcičky na to jsou dobře vymyšlený,, u mě se to válý všude možně. Totálně ti závidím pírkové naušnice,, no vlastně asi pulku tvých naušnic a prsetů ti závidím:)

    OdpovědětVymazat
  10. Nadherna sbirka. Hlavne se mi libi zpusob jakym to skladujes. Posledni dobou hledam podobny stojanky a nikde nemuzu najit to co by se mi libilo :-(

    OdpovědětVymazat
  11. WOW!!! Nemám slov. Nejvíc mě dostaly prsteny. A máš to krásně poskládané. Mně by tím prolítly kočky a bylo by!!!

    OdpovědětVymazat
  12. ani jsem nedýchala, když jsem to projížděla:D:D já toho mám sice taky hodně, ale na tebe nemám :D nejvíc se mi líbí, že to máš srovnané a ty stojany <33 taky je sháním a Paříž žeru.

    OdpovědětVymazat
  13. Máš toho ,,málo,, :D:D:D ironie . Fakt bomba a teším se jak na eshopu budou ty kousky pařížský :D

    OdpovědětVymazat
  14. No nemáš toho zrovna málo:D Brala bych všechny ty prstýnky!:)

    OdpovědětVymazat
  15. wow!!tak to je super sbírka =)

    http://nikijeans.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  16. jsem uchvácená, tolik krásných šperků nemají snad ani v obchodech ;)

    OdpovědětVymazat
  17. hodně rozsáhlý!!! a skvělý, konečně si nepřijdu jako magor :D

    OdpovědětVymazat
  18. Všem moc děkuji za krásné komentáře. Jsem ráda, že se Vám má sbírka líbí:)

    OdpovědětVymazat
  19. Panebože! To je úplný rááááj.:-D Úplně se mi zastavil dech. Kdyby Ti náhodou někdy něco překáželo, beru vše.:-D

    OdpovědětVymazat