úterý 3. května 2016

Můj diář aneb jak si organizuji čas

Už delší dobu jsem uvažovala nad napsáním tohoto článku, pak jsem si říkala, jestli už není pozdě na jeho prezentování, když máme více jak čtvrt roku za sebou. Ale pak jsem si řekla, že proč vlastně ne, že je jedno, jestli si článek přečtete v lednu nebo v květnu, protože svůj diář si organizuji stejným způsobem již několikátý rok. Tak jdeme na to!



 Pro letošní rok jsem dlouho nemohla najít ten pravý diář, jiné roky jsem už klidně v září vlastnila diář na rok další, ale letos tomu bylo jinak. Žádný nesplňoval mé požadavky. Chtěla jsem diář s týdenním plánovačem, který by byl tenčí a měl uvnitř dostatečný prostor na případné poznámky. A zároveň vypadal k světu. Na tento jsem náhodou narazila v Levných knihách a okamžitě se do něj zamilovala.

Zaujala mě fialovostříbrná kombinace barev, zajímavý vzor a hlavně jeho obsah. Každá dvojstrana je koncipována tak, že vlevo je týdenní kalendář s prostorem pro plánování času a celá pravá strana je určená k doplňujícím poznámkám. Na samém konci diáře je více jak dvacet dalších linkovaných stránek na poznámky a na posledním listu nalepená velká kapsa určená pro uložení lepítek či samolepek. Pro mě je to dokonalý diář a navíc jsem jej koupila za necelých 50 Kč.



A jak že si diář vedu? Nejvíce mi vyhovuje barevné rozlišování podle kategorií. Jediným pohledem oka tak vidím, jestli mě v daný den čeká něco důležitého či pouze zábava. Do žluté kategorie patří pravidelné lékařské prohlídky, návštěvy kosmetičky či kadeřnice. Oranžová kategorie zahrnuje lekce angličtiny a jógy. Růžová značí pracovní záležitosti týkající se práce a mého podnikání. Zeleně označené věci mám nejraději, protože pod nimi se skrývá zábava a relax, takže veškerá setkání s přáteli, rodinné akce.

Naprosto stejný barevný systém platí i pro pravou stranu diáře. Na té levé mám uvedené události daného týdne, které jsou pevně dané a domluvené na přesný čas, napravo záležitosti, které v daný den striktně nemusím stihnout. Proto si je píšu na lepící papírky a případně, když to v ten den nestihnu zařídit/provést, tak jednoduše papírek přesunu k jinému dni. Na papírcích se tedy objevují například činnosti spojené s provozem e-shopu, podnikání a také blogu. Na zvláštním papírku pak mám ještě sepsané činnosti, které chci během daného týdne zvládnout, většinou to jsou věci, které se týkají domácnosti a jejího úklidu a nepatří mezi běžné činnosti jako je praní, utírání prachu atd., které je potřeba dělat pravidelně. Opět, když se mi mimořádný úklid nepodaří z časového hlediska stihnout během týdne, tak jednoduše lepící papírek přelepím do týdne dalšího. Doufám, že jsem to vše srozumitelně popsala :-)

Jak vidíte samy, žádné zvláštní fígle na to, jak vést diář nemám, přesto je pro mě tento způsob barevného rozčlenění jednoduchý a efektivní. Určitě budu ráda za vaše tipy, které by mi pomohly můj systém dovést ještě k větší dokonalosti a přehlednosti. Těším se na vaše komentáře a nápady!

4 komentáře:

  1. Každý den děkuji za vynalezení diáře, protože nevím, co bych bez něho dělala. Hodně věcí zapomínám. :D Hodně si do svého diáře kreslím a určité události si rozlišuji barvou. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkrášlování diáře ještě musím dopilovat. Sem tam si do něj nalepím nějakou nálepku, ale chtělo by to ještě více parády:-)

      Vymazat
  2. pekný článok :) aj ja si hrozne rada organizujem čas, akurát som ešte nenašla diár, ktorý by úplne vyhovoval mojim požiadavkám :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky s tím mám každý rok problém, ale teď mě celkem zaujal motivační diář Doller, takže na příští rok mám nejspíš vybráno :-)

      Vymazat